ACNEWS

Repülésre alkalmatlan géppel küldték halálba a 17 éves Vikit

Fotó: tv2-képernyőkép
Fotó: tv2-képernyőkép
Állítólag a starthelyre sem gurulhatott volna ki a tragikus sorsú lány a vitorlázógépével, mert nem volt légialkamassági vizsgája.
Hirdetés
Ad image

Egyelőre rejtély, hogy ki volt az az oktató, aki vasárnap Dunakeszin repülésre alkalmatlan géppel a halálba engedte tanítványát, a tragikus sorsú Vikit. Mint azt az AcNews megírta, a 17 éves pilótatanuló a landolást gyakorolta. L-Spatz 55 típusú gépével egy fordulóban alacsony sebességnél dugóhúzóba került, majd irányíthatatlanul a földnek csapódott.

Az AcNews megszerezte Vlaszák Lajos legendás oktató-pilótától a hivatalos lajstromnyilvántartási jegyzéket. Abból kiderült, hogy a repülőgépnek nem is volt érvényes  légialkalmassági vizsgája. Ugyanis az 1959-ben gyártott L-Spatz 55 típusú gép vizsgája 2024. május 02-án lejárt. Vagyis június 23-án a pilótaengedély megszerzésére készülő Vikinek ezzel a géppel nemhogy felszállni, de még a starthoz kigurulni is tilos volt.

Farnehéz volt a vitorlázógép

Egy, a neve elhallgatását kérő informátorunk pedig kifejtette: az L-Spatz 55-ös „műszaki vizsgáját” a mindenkori repülésvezetőnek a kötelessége ellenőrizni. Azonban nem ez okozta a diáklány halálát. Hanem az, hogy  Viki gépének az ülésterhelése 65 kiló. Viki súlya pedig csupán 40 kiló volt. A biztonságos repüléshez bele kellett volna tenni a gép orrába a hiányzó súlyt, hogy a gép súlypontja megfelelő legyen. Ennek és a rögzítés megfelelő ellenőrzése az indító-oktató kötelessége – mondta lapunknak a szakértő. A súlyok hiányában a gép farnehézzé vált, emiatt a kis sebességnél elvégzett fordulóban dugóhúzóba került. Ahonnan már nem volt visszaút.

Úgy tudjuk, a pilóta ejtőernyője sem volt a fedélzeten. Ami kötelező tartozék. Egy, az ügyet ismerő szakember szerint a repülésben fokozottan igaz, hogy öngondoskodásra tanít. Viki elfelejtette betenni a súlyt, ami sajnos az indítóoktató alighanem nem ellenőrzött.

Viki életét semmi nem adja vissza

„Újra és újra hangsúlyozom a repülőtársadalomnak az oktatók hatalmas felelősségét. A rendőrség és a légügyi hatóság majd megállapítja, hogy ki a felelős Viki tragédiájáért. Azonban ez már nem adja vissza ennek a tisztalelkű kislánynak az életét” – szögezte le Vlaszák Lajos.

Annyi tudható, hogy a tragikus sorsú Viki Dunakeszin a Malév Repülőklubban harmadik éve állt képzés alatt. Eddig 25 repült órával rendelkezett. A baleset körülményeit a rendőrség, a légügyi hatóság és a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálja

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

NEKED AJÁNLJUK

Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!