ACNEWS

A Mercedes elismerte: többször is elrontotta Hamilton autóját

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
A hétszeres világbajnok versenyautóján Bakuban olyan rossz volt az egyensúly, hogy csak a kormányt rángatva tudta bevenni be a kanyarokat.
Hirdetés
Ad image

Többször is elrontotta a Mercedes csapata Lewis Hamilton versenyautóját a bakui felkészítés közben, ez pedig alaposan megbosszulta magát. A hétszeres világbajnok csak a 7. rajtpozíciót szerezte meg az Azeri Nagydíj időmérő edzésén. Ennek oka, hogy a csapata szerint a motor egyik alkatrésze nem megfelelően volt megépítve. Ezért rossz irányt választottak az autó beállításaival kapcsolatban – írta az f1vilag.hu. Mivel elégedetlenek voltak a 7-ik rajtpozícióval, a Mercedes úgy döntött, kicseréli a V6-os motort a brit autójában. Persze, változtattak a futómű beállításain is. A bokszból rajtoló Hamiltonnak az 51 körös futam végére összejött a pontszerzés, kilencedikként ért célba, de csak azért, mert Sergio Perez és Carlos Sainz az utolsó előtti körben összeütközött.

Tudtuk, hogy szenvedős verseny lesz

A felzárkózás ellenére Hamilton azt mondja,rendkívül frusztráló versenye volt, a pálya derékszögű kanyarjaiban pedig sokat küszködött autójával. „Igazából ez volt a legrosszabb egyensúly, amivel valaha versenyeztem” – mondta Hamilton. „Elöl rengeteg volt a tapadásom, de hátul semmi. Muszáj volt rángatnom a kormányt, hogy megtörjem az első tapadást, és minden kanyaron csúsztatva menjek át. Ez volt a legfurcsább vezetési mód. Tudtam, hogy ma nem fogunk tudni előzni. Ez egy ilyen pálya. Nem tudom, miért volt ennyire rossz a tempónk szombattól kezdve.”

Miután Hamilton Ausztráliában elveszített egy motort, nyilvánvaló volt, hogy az évad későbbi részében be kell majd vetnie egy vadonatújat, ami rajtbüntetést von maga után. Toto Wolff csapatfőnök a bakui verseny után elárulta, miért döntöttek úgy, hogy az Azeri Nagydíjon ejtik meg a cserét. „Úgy döntöttünk, hogy itt cseréljük ki a motort. Tudtuk, hogy ez egy szenvedős verseny lesz, mert nagyon nehéz előzni Bakuban” — mondta az osztrák szakember.

Le kell nyelned a keserű pirulát

„És így is történt. Amint közelebb kerülsz valakihez, túlmelegszenek a gumik, és visszaesel. Két különböző filozófia volt, és hosszasan megvitattuk a dolgot. Itt csak le kell nyelned a keserű pirulát, mert a 7. helyről indulva nem tudtuk, mi történt volna. Vagy megcsináljuk Austinban a cserét. De úgy éreztük, Austin lehetőség, ezért ez volt a döntés. Hogy helyes vagy nem, azt nem tudom. Nehéz döntés volt.”

Wolff elárulta, az austini Amerikai Nagydíjon egy új specifikációjú padlólemezt vetnek majd be, ami segíthet megoldani a gondjaikat. Hogy a Mercedes mennyire pengeélen táncol a teljesítménnyel, azt George Russell vasárnapi szereplése is jól mutatja. A brit pilóta rengeteget szenvedett az első etapban a közepes keverékű gumikkal, a verseny második felében azonban a kemény keverékkel parádés tempóra volt képes, és végül a 3. helyen futott be.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

NEKED AJÁNLJUK

Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!