ACNEWS

Brutális változás előtt áll a MediaMarkt

Egyre hangosabbak a pletykák a tőzsdén: a kínai JD.com – az ország második legnagyobb online kereskedője az Alibaba után – szemet vetett a MediaMarkt és Saturn bolthálózatát birtokló Ceconomyra.
Hirdetés
Ad image

Az akvizíciós hírekre azonnal reagált a piac – a német vállalat részvényei több mint 12 százalékot erősödtek, az év eleje óta pedig már 60 százalékot emelkedtek. A JD.com 4,60 eurót ajánlott részvényenként – ez 23 százalékkal magasabb az utolsó záróárnál, és mintegy 2,2 milliárd eurós összértékelést jelentene. Ez komoly fordulatot hozhatna a német (és európai) elektronikai kiskereskedelemben.

Még nincs végleges megállapodás

A Ceconomy közleménye szerint jelenleg még nincs aláírt, jogilag kötelező érvényű szerződés, így a tárgyalások kimenetele továbbra is kérdéses. Ugyanakkor nem ez az első alkalom, hogy felmerül egy lehetséges felvásárlás: már 2023-ban is röppentek fel hasonló hírek. A háttérben egy meghatározó név húzódik meg: a Kellerhals család, akik az alapítók közé tartoznak, és jelenleg is a Ceconomy részvényeinek közel 30 százalékát birtokolják. A többi nagyobb részvényes – például a Haniel (16,7%) vagy a Meridian és Beisheim alapítványok – egyelőre szintén hallgatnak.

A JD.com célja: terjeszkedés Európában

A JD.com nem először próbálkozik: korábban a brit Currys felvásárlásáról tárgyaltak, de az üzlet végül meghiúsult. Most az európai jelenlét megerősítése a cél – a Ceconomy több mint 1000 üzletével kiváló ugródeszka lehet. Jens Klatt, a XTB piaci elemzője szerint a JD.com jelenléte gyorsíthatná a Ceconomy digitalizációját és logisztikai fejlesztéseit. Ugyanakkor felhívja a figyelmet arra is, hogy a külföldi befolyás kérdése érzékeny téma, és akár hatósági vizsgálatokhoz is vezethet. Ez lassíthatja vagy akadályozhatja az üzletkötést – írta a Kronen Zeitung.

Nyomás a kiskereskedőkön

A Ceconomyt sokáig a digitális átalakulás vesztesei között tartották számon. Bár az utóbbi időben Karsten Wildberger vezetésével elindult egyfajta megújulás, az online eladások még mindig elmaradnak a pandémia előtti szinttől. A JD.com kérdése az: működhet-e Európában is az a rendkívül gyors szállításon és árversenyen alapuló üzleti modell, amely Kínában már bevált?

Ahogy Jochen Krisch e-kereskedelmi szakértő fogalmazott: a kínai platformok régóta keresik a belépési pontokat Európába. Ha most valóban sikerül megvetniük a lábukat, az tovább fokozhatja a nyomást a helyi kiskereskedőkön.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

NEKED AJÁNLJUK

Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!