A Henkel megerősítette, hogy közel hetven év után véglegesen beszünteti híres Fa szappan gyártását. A termék 1954 óta van a piacon, viszont a klasszikus szappan már nem illeszkedik a vállalat megújult portfóliójába – írta a Trade magazin.
Semmi köze nem volt a fákhoz a csodálatos szóból ered a neve
A düsseldorfi székhelyű vállalat szerint a döntés egy stratégiai váltás része: a Henkel a gyorsabban növekvő, nagyobb potenciállal rendelkező kategóriákra – tusfürdőkre és dezodorokra – koncentrál.
Az utolsó Fa szappan kollekció az év elején kerültek forgalomba, és azóta gyakorlatilag eltűn a boltokból.
A Fa szappant – amely egyébként a a fabulous soap (csodálatos szappan) rövidítése – a Dreiring leányvállalat hozta forgalomba, 1954-ben. Az 1960-as években provokatív reklámkampányok tették híressé – különösen népszerű volt a volt NDK-ban, ahol a Nyugatról érkező csomagok gyakran tartalmaztak Fa szappant. A termék sokak számára a nyugati világ szabadságának szimbólumává vált és gyorsan globális sikert aratott, 146 országban – köztük Magyarországon is – értékesítették.
A magyarok egy új, szebb világ reményét kapták a Fa szappan által
Magyarországon a rendszerváltás környékén, a ’80-as évek végén, ’90-es évek elején vált tömegesen elérhetővé, és sokak számára a nyugati luxus szimbólumának számított.
A Fa szappanok, és később a tusfürdők az első olyan termékek közt voltak, amelyek nyugatias, intenzív és tartós illatot kínálták a felhasználók számára. A ’90-es évek reklámjai gyakran – a frissesség és az egzotikus illatok mellet – félmeztelen modellekkel igyekeztek hatni a közönségre, sokszor a melleiket is megvillantva. Ez hazánkban egy felettébb új és izgalmas világot sejtetett, hiszen a rendszerváltás előtti szocialista kampányok sokkal prűdebbek voltak.



