ACNEWS

Aranyláz a játékpiacon – milliárdokat kaszálnak a stúdiók

Fotó: Rockstar Games
Fotó: Rockstar Games
Miközben más szórakoztatóipari ágazatok válsággal küzdenek, a játékipar milliárdos befektetésekkel van elfoglalva. A legújabb példa: a GTA VI.
Hirdetés
Ad image

A játékpiac virágzik. A szórakoztatóipar e kolosszusa ma már csaknem háromszor annyi bevételt termel, mint a film- és a zeneipar együttvéve. A 2022-es évben mintegy 351 milliárd dollárt ért a videojátékos ipar. Ennek csaknem háromnegyede a mobiljátékokból származik.

Eközben Hollywoodot két csapás is sújtja: a streaming üzletág túltelítettsége, és a járvány, amely miatt számos produkció költségvetése felrobbant. Ráadásul a nagy stúdiók idén mindegyike pofára esett a blockbusterekkel. A 200 millió dollárnál többe kerülő filmek közül 2023-ban csak egy, A galaxis őrzői 3. című Marvel-folytatás hozott egyáltalán nyereséget.

Mindeközben a technológiai cégek a játékszektorban többszörösét fektetik be sikeresen. A Microsoft például a történelem legnagyobb technológiai felvásárlásának végső fázisánál tart. A konszern mintegy 69 milliárd dollárért vásárolja meg a játékfejlesztő Activision Blizzardot.

Az így is kishalnak minősülő amerikai Take Two Interactive játékcég, amely a GTA-t fejlesztő Rockstar Games tulajdonosa, idén 5,4 milliárd dollár körüli forgalmat produkált. A stúdió hatalmas összegeket fektet be a zászlóshajójába, a Grand Theft Autoba. Becslések szerint a hatodik rész fejlesztése egy és kétmilliárd dollár közötti összegbe került. Ez pedig azt jelenti, hogy a hatodik rész, minden idők legdrágább játéka – írja a blick.ch.

Persze az új trailert elnézve megéri majd a befektetést. A videós betekintő felrobbantotta az egész netet, ami nem is csoda, hiszen a rajongók már évek óta várják a nagy bejelentést.

Az ötödik rész is kifizetődő volt a Take Two és a Rockstar számára: még mindig ez minden idők második legkelendőbb játéka. Csak a Microsoft leányvállalatától, a Mojangtól származó „Minecraft” kelt el eddig több példányban. A Rockstar a „GTA 5” online többjátékos módját is pénznyomtató gépezetté tette. A virtuális valuták és a GTA+ előfizetések értékesítésének köszönhetően a „GTA Online” csak tavaly félmilliárd dollárt pumpált a kasszába – tíz évvel a megjelenése után.

A csillagászati fejlesztési költségek miatt félő volt, hogy a játékosoknak a szokásosnál is mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk az új GTA-részletért. A Take-Two vezérigazgatója, Harry Strauss Zelnick szerint a jövőben a játékok eladási árait a lehetséges játékórák száma alapján fogják meghatározni. „Ilyen mércével mérve az áraink még mindig nagyon alacsonyak, mert sok játékórát kínálunk” – mondta Strauss Zelnick.

Bennfentesek cáfolják az áremelésről szóló pletykát. Ennek ellenére a Rockstar és a Take Two nem fogja kihagyni a lehetőséget, hogy a GTA VI legyen az új fejőstehén. A Take Two már a legutóbbi éves jelentésében bejelentette, hogy 2024 áprilisában „a növekedés új szakasza” kezdődik. A GTA VI és más „úttörő címek” révén a vállalat célja, hogy a következő tizenkét hónapban több mint nyolcmilliárd dollárt termeljen. Ez közel 50 százalékos forgalomnövekedést jelent a maihoz képest.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

NEKED AJÁNLJUK

Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!