ACNEWS

Egyre kevesebb húsmentes hús fogy a boltok polcairól

Fotó: Illusztráció / Pixabay
Fotó: Illusztráció / Pixabay
A fogyasztók növényi alapú hús iránti kereslete tovább csökkent ebben a negyedévben, mivel szkeptikusak voltak az íz, a feldolgozás és az ár tekintetében. A makrogazdasági bizonytalanság nyomást gyakorolt a fogyasztói kiadásokra, ami sokakat arra késztetett, hogy olcsóbb állati fehérjét válasszanak.
Hirdetés
Ad image

A Beyond Meat egy 2009-ben alapított amerikai cég, amely növényi alapú húst helyettesítő termékek fejlesztésére specializálódott. Az egykor ígéretesnek tartott iparág azonban sorra éri a kudarcok, és a vállalat helyzete is egyre bizonytalanabbá válik.

„A fogyasztók feldolgozott élelmiszerekkel kapcsolatos növekvő aggodalmai jelentősen csökkentik a Beyond Meat termékcsalád vonzerejét, ami miatt a kiskereskedők és a gyorséttermek jelentősen visszafogták megrendeléseiket” – mondta az Emarketer elemzője, Rachel Wolff a Reutersnek, amelyet az esmmagazine.com szemlézett.

Az SPINS adatai szerint az Egyesült Államokban a hűtött növényi alapú húst helyettesítő termékek kiskereskedelmi értékesítése eddig 17,2%-kal, a fagyasztott növényi alapú húshelyettesítők értékesítése pedig 8,1%-kal csökkent ebben az évben. Az El Segundo-i székhelyű vállalat közölte, hogy költségcsökkentés céljából 44 észak-amerikai alkalmazottját bocsátja el, ami egyszeri 0,8–1,3 millió dolláros költséget jelent.

A június 28-án véget ért negyedév bevétele közel 20%-kal, 75 millió dollárra esett vissza, míg az LSEG által összeállított adatok szerint az elemzők átlagos becslése 82 millió dollár volt. A vállalat egy részvényre jutó veszteségét 43 centben jelentette, míg a becslések 37 centes veszteséget jósoltak.

A vállalat május elején visszavonta éves értékesítési célkitűzését, hivatkozva a makrogazdasági volatilitásra. A Beyond Meat elmarad a negyedéves bevételi becslésektől, mivel gyengül a növényi alapú termékek iránti kereslet. A Beyond Meat elnöke és vezérigazgatója, Ethan Brown így nyilatkozott:

„Csalódottak vagyunk a második negyedéves eredményeinkkel, amelyek elsősorban a növényi alapú hús kategória folyamatos gyengülését tükrözik, különösen az amerikai kiskereskedelmi csatornában és bizonyos nemzetközi élelmiszer-szolgáltatási piacokon.

Válaszul felgyorsítjuk átalakulási tevékenységünket, többek között gyorsabban és agresszívebben csökkentjük működési költségeinket, hogy azok illeszkedjenek a várható rövid távú bevételekhez; prioritásként kezeljük fő termékcsaládjaink forgalmazásának növelését; és befektetünk a fő termékek árréseinek növelését célzó kezdeményezésekbe.”

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

NEKED AJÁNLJUK

Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!