ACNEWS

Apokalipszis a levegőben: megérkezett a Világvége

Fotó: képernyőkép - Wheelforge, Youtube
Fotó: képernyőkép - Wheelforge, Youtube
A Lockheed Martin bejelentette, hogy elkészült az első C-130J-es repülőgépük, a Doomsday Plane, amelyet világvége esetére terveztek. A repülőgépet a US Navy különleges TACAMO-missziókra tervezi, és az elavult E-6B Mercury flottát váltja majd.
Hirdetés
Ad image

A Naval Air Systems Command (NAVAIR) közösségi oldalán jelentette be, hogy elkészült az első C-130J-rész a Phoenix II-höz. Az új,  „világvége repülőgépet” a hírek szerint agresszív ütemterv szerint fejlesztik, és a program most a gyártásról az átalakítás fázisába lép.

A Phoenix II a bevált C-130J-30 Super Hercules platformjára épül, így a haditengerészet biztosítva látja a magas rendelkezésre állást és a rugalmas üzemeltetést akár nehezen megközelíthető bázisokról is – írta a Focus online.

Mit tud a világvége esetére tervezett gép?

TACAMO-misszió: A Phoenix II feladata a folyamatos kommunikáció fenntartása az amerikai elnök, a védelmi miniszter, a Strategic Command és a nukleáris erők, köztük a merült ballisztikus rakétákat hordozó tengeralattjárók (SSBN) között. Ez magában foglalja a nukleáris parancsok továbbítását válság vagy támadás esetén.

  • Kommunikációs rendszerek:
    A gépet teljes VHF-, UHF- és HF rádiós készlettel, valamint fejlett műholdas kommunikációval (SATCOM) szerelik fel, hogy világszerte kapcsolatot tarthasson a katonai és politikai vezetőkkel.
  • Nagyon alacsony frekvenciás (VLF) rendszer:
    Két különleges húzott antennával rendelkezik, amelyek akár 8 km hosszúak is lehetnek, így képes üzeneteket továbbítani merült tengeralattjáróknak, beleértve a nukleáris indítási kódokat is.
  • Védelmi rendszerek:
    Az E-130J Phoenix II védve van az elektromágneses impulzusok (EMP) ellen, amelyek nukleáris robbanások során keletkezhetnek, valamint a kibertámadások ellen is felkészült, hogy a kritikus missziók biztonságosan működhessenek extrém helyzetekben.
  • Platformelőnyök:
    A C-130J-30 alapokra építve a gép magas rendelkezésre állással, kiterjedt logisztikai hálózattal és különféle bázisokról történő üzemeltetés képességével rendelkezik.

Doomsday Plane: a következő lépések és a kritikák

A gyártás az első rumpszerkezet esetében 2024 novemberében kezdődött, és kevesebb mint egy év alatt elkészült. Az első teljesen felszerelt Phoenix II átadása 2026-ra várható, szolgálatba állása pedig a 2028-as költségvetési évben kezdődik.

A szakértők ugyanakkor figyelmeztetnek: a Government Accountability Office (GAO) szerint az E-130J esetleg nem éri el a tervezett rendelkezésre állási szintet, és technikai integrációs kockázatokkal is járhat. A US Navy szerint ugyanakkor a platformválasztás indokolt, de szükség van agilis alkalmazkodásra a változó fenyegetésekhez.

„A C-130J alapok lehetővé teszik a költséghatékony és rugalmas működést, akár különböző bázisokról is”
– emelik ki az elemzők, akik szerint az új gép létfontosságú a nukleáris kommunikáció biztosításában.

Facebook
Twitter
Reddit
Telegram
Email
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

NEKED AJÁNLJUK

Hirdetés
Ad image
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Elindult az ACNews YouTube csatornája!

Mi vár rád a csatornánkon? Izgalmas, folyamatosan frissülő tartalmak, sztárinterjúk és aranyos kiskutyák!